Title: Message
 MEDIJI
Ljiljana Milanovic, supruga bivseg, ponovo pritvorenog generalnog direktora Radio-televizije Srbije, tvrdi:

MONSTRUOZNIM UMOVIMA NE BI BILO DOVOLJNO
I DA JE MOJ SUPRUG DRAGOLJUB MILANOVIC
POGINUO PRILIKOM BOMBARDOVANJA RTS
@ Vladan DINIC i Radomir RAKOCEVIC

       Te noci, 24. aprila 1999, kada je bombardovana RTS, i moj suprug Dragoljub Milanovic bio je na televiziji, samo je igrom slucaja izasao nesto ranije - tvrdi za "Svedok" Ljiljana Milanovic, dugogodisnji novinar i urednik RTS-a, kojoj je nedavno urucen otkaz, uz obrazlozenje da je "pet dana izostala sa posla".- Verujem sada, posle svega, da za tako monstruozne umove, koji su smislili da treba traziti Dragoljubovu odgovornost za NATO bombardovanje RTS-a, ne bi bilo dovoljno i da je ostao u zgradi. I ja sam te noci, i ne samo te, bila na televiziji, iako nisam bila na rasporedu. Pratila sam emisije na CNN, BBC i SKY, iz novinarske radoznalosti. Tog dana sam pricala sa kolegama u "Radovicu" i prenela im kako sam cula na CNN da je Dzejmi Sej na konferenciji za stampu izjavio da televizija nije vojni cilj i da ce gadjati samo repetitore.
       Svedok: Vas suprug, Dragoljub Milanovic, bivsi generalni direktor Radio-televizije Srbije, najpre je pusten iz pritvora i to bas uoci godisnjice bombardovanja RTS. Da li je taj datum namerno izabran da bi izazvao lavinu negodovanja?
       Ljiljana Milanovic: Ja mislim da jeste. Imajuci u vidu sve ono sto se dogadjalo i pre hapsenja mog supruga i za vreme dok je bio u pritvoru i onda posle toga. Sve se to dogadjalo uz jaku medijsku kampanju i stavljanje mog supruga na stub odgovornosti. U jednom trenutku, cekajuci ga 23. aprila da izadje iz zatvora, ocekivala sam da ga zbog takve medijske kampanje vrate nazad, jos ispred kapije. Na osnovu onoga sto je objavljivano u stampi i sto se videlo i culo na TV i radiju, mogli smo da pretpostavimo koji su sledeci koraci. Evo samo nekih naslova: "Svesno su zrtvovani", "Znalo se da ce nas gadjati", "Milanovic sprecio preseljenje".
       Ja sam bila u prilici da od razumnih i dobronamernih ljudi, ne samo u Palati pavde, ali ocigledno nemocnih, cujem i ovo: "Vama je gospodjo Milanovic jasno sta sve ovo znaci. Niko normalan ne moze da poveruje u to da je NATO javio kada ce gadjati RTS". Moj suprug je izasao iz pritvora 23. aprila, a vec 24. aprila, na godisnjicu bombardovanja RTS, naredjeno je i gasenje ekrana na drzavnoj televiziji kao upozorenje novoj vlasti povodom pustanja Dragoljuba Milanovica. Isto tako, posto je saslusano vise od pedeset svedoka i konstatovano da nema razloga za njegovo dalje zadrzavanje u pritvoru, Slobodan Orlic izjavljuje da je to apsurd i sramota.
       Takodje, nedelju dana posle pustanja iz pritvora na RTS-u je uprilicena emisija, odnosno otvoreni studio, ciji su sagovornici i voditelj, takav se utisak stekao, imali za cilj da dokazu krivicu Dragoljuba Milanovica i njegovu odgovornost za bombardovanje RTS-a.
       I samo jos jedan detalj, 23. februara, kada je moj suprug otisao kod istraznog sudije u Palatu pravde, pre nego sto mi je javljeno da mu je sudija odredio pritvor, sa TV ekrana sam saznala da je on pritvoren, cuvsi sa skupstinske govornice Gorana Vesica koji je cinicno upitao: "Gde vam je sada gospodin Milanovic".
       S: Ubrzo posle pustanja, g. Milanovic je opet pritvoren, ali ne zbog bombardovanja RTS, vec zbog prekoracenja sluzbenih ovlascenja i nekih enormnih racuna?
       Lj.M: Vracen je u pritvor 5. juna. A od 23. aprila pa do tada trazio se ocigledno nacin kako da ga ponovo pritvore.
       S: Posle godinu i po od tragicnog dogadjaja u Aberdarevoj, mozete li da kazete da li je Dragoljub Milanovic znao da ce RTS biti bombardovana? Da li je, konacno, to znao Slobodan Milosevic ili neko treci?
       Lj.M: Da li je moguce da neko veruje u to da je za smrt nasih 16 kolega odgovoran Dragoljub Milanovic, a ne neko drugi. Jesu li sve ostale zrtve NATO agresije osim nasih 16 dragih kolega, kolateralna steta. Samo monstruozni umovi mogu da poveruju u to da je on znao, da ih je namerno zrtvovao, da mu je neko javio. Pa, te veceri je i tadasnji republicki ministar za informisanje trebalo da se uzivo, iz naseg studija, ukljuci u program CNN kao gost Larija Kinga u emisiji "Questions and Answers".
       S: Cinjenica je, medjutim, da te kobne noci u zgradi RTS nije bilo nijednog novinara. Kako to objasnjavate, s obzirom da su vesti emitovane na svakih sat vremena?
       Lj.M: To nije tacno. Ne samo te veceri, nego i svakog dana i svake veceri je i pre i posle bombardovanja uvek bilo i dezurnih novinara i dezurnih urednika. Te veceri bili su i Milos Markovic, Angelina Vucic, Marija C. Mitrovic, Biljana Pekusic, Aleksandar Sarovic, Ljuba Aleksic, Svetlana Vojinovic, Dragan Radovanovic, Boban Kovacevic, Zeljko Pantelic, Ljuba Vucicevic.
       S: Posecujete li supruga u pritvoru? Smatra li on da je ovaj proces cista osveta ili politicko razracunavanje? Da li je na g. Milanovica vrsen pritisak da za nesto optuzi g. Milosevica ili nekog drugog?
       Lj.M: Posecujem svog supruga onoliko koliko mi je zakonom dozvoljeno. Njemu je jasno da je ovo politicki revansizam i da citav postupak, u stvari, vodi neko drugi, a ne javni tuzilac i sud. On je nedavno i advokatu rekao da ne postoji sud na svetu koji bi pod ovakvim pritiskom mogao posteno da mu sudi.

DOBILA OTKAZ U DECEMBRU,
A RESENJE TEK KRAJEM JUNA

     &nbspS: Od 5. oktobra nema Vas na RTS. Zasto Vas nema? Gde i sta trenutno radite?
     &nbspLj.M: Tog 5. oktobra prosle godine dobila sam batine u televiziji, a krajem juna ove - otkaz. U resenju je napisano da sam otkaz dobila jos u decembru, ali mi je resenje stiglo na kucnu adresu tek krajem juna. Tuzila sam RTS u kojoj sam do 5. oktobra radila preko dvadeset godina. Sada ne radim nigde.
HTELI SMO DA SE SRETNEMO
SA PORODICAMA NASTRADALIH

     &nbspS: Da li ste se Vi ili Vas suprug sreli sa nekim clanovima porodica, ciji su najmiliji izgubili zivote u bombardovanju RTS?
     &nbspLj.M: Ne. Ja sam to zelela, ali mi porodice poginulih kolega nisu dozvolile. Na ispracaju ispred kapele meni su pretili, a cula sam i kletve. Bila sam tuzna i ocajna. Zar sam ja kriva samo zato sto sam supruga generalnog direktora?
     &nbspI moj suprug je hteo da svaku porodicu obidje, da pomogne i nezaposlene iz porodice zaposli u televiziji, ali mu je sekretar RTS rekao da oni ne zele da ga vide.
     &nbspA onda, citamo u stampi, gledamo i slusamo sa TV ekrana i radio stanica izjave porodica da ih se generalni direktor nije ni setio.
http://www.svedok.co.yu/index.asp?goto=4