Postovana Gospodo,
u jednom danasnjem tekstu zamereno je "gastarbajterima" i onima koji su se za stalno
odselili, da nama ovde pricaju o patriotizmu a da su oni tamo! Da su neposteni sto
rade na tom istom Zapadu a nama ovde zameraju sto smo za taj isti Zapad!
Ovom prilikom treba napomenuti da se danas, mi ovde delimo na one koji su po svaku
cenu za to da nas Zapad uzme pod svoje, i one druge, koji od toga prilicno zaziru.
Nasi ljudi iz dijaspore koji zive na tom Zapadu, dobro znaju sta znaci predati se tom
istom Zapadu na milost i nemilost, i bas zbog toga ne zele da to isto uradimo i mi ovde
sa celom zemljom.
Problem sa iznetom zamerkom je u tome, sto su "gastarbajteri" (izvinjavam se zbog
ovog termina jer se ne mogu svi podvesti pod tu kategoriju, ali je lakse za kucanje),
"stisli petlju" i otisnuli se. Tamo su "prodali" tom Zapadu svoju pamet, sposobnosti,
znanje...Mi koji smo ovde ostali, mozda nismo imali sta da prodamo, mozda nismo
imali petlju, mozda...
Uglavnom, gastarbajteri smatraju da svako ima pravo da se sam proda, ali da NIKO
NEMA PRAVO DA PRODA CELU ZEMLJU!
Mislim da je to sustina razlike u stavovima izmedju "gastarbajtera" i nekih nas odavde.
Do razlike u stavovima je doslo zbog iluzije (po mom misljenju) nekih nas odavde,
da nam Zapad zeli dobro, da zeli da nas primi kao sebi ravne, da nas "podigne" i
"stavi na noge". "Gastarbajteri" vec zive na tom istom Zapadu i znaju da su to samo
iluzije, zato tako ocajnicki apeluju na nas patriotizam, a svesni su da njihov povratak
ovde ne bi nista bitno izmenio (za celu zemlju).
S druge strane, mi koji smo ovde, izlozeni smo strasnim stresovima (od sankcija i
bombardovanja, do ucena, satanizacije i ekstremnog omalovazavanja) i normalno
zelimo da se oslobodimo tog pritiska. Neki, koji su vec posustali, prosto zele da
veruju u dobrobit koju nam nudi Zapad. Oni ZELE da veruju u Holivudske kulise, u
Potemkinova sela, u "Dinastiju", i jednostavno NE ZELE da pogledaju istini u oci:
Sargarepu koja nam se nudi, mi NIKADA NECEMO DOBITI! Ne zato sto mi nismo
dobri, ili zato sto nam ne valjaju lideri, vec jednostavno (kako je to divno objasnio
Misel
Kolonj), zato sto ONI NIKADA NE BI BILI BOGATI KADA BI OD SIROMASNIH
PRAVILI BOGATE!
Prema tome, Zapadu NE PADA NA PAMET da nas ucini bogatima. Cak sta vise, ne
pada im na pamet ni da nas samo ostave na miru. Oni su nas do ovoga i doveli, da bi
od nas UZELI SVE STO MOGU, a ne da bi nas ucili "demokratiji", "ljudskim pravima",
ili da nas ucine bogatima poput njih!
Sada je doslo vreme naplate za sve sto su do sada ulozili u ostvarenje tog cilja, i to
je
ono sto "gastarbajteri" ne shvataju - kako neki ovde to ne vide?
Ono sto je njima ocigledno - podanicka servilnost danasnje vlasti prema tom Zapadu,
promene koje imaju samo jedan krajnji cilj - rasprodaju zemlje, primeri iz okruzenja
koji
su vise nego alarmantni, neki ovde to NE ZELE DA VIDE!?
Postavicete pitanje kako to da svi "gastarbajteri" ne misle isto.
Za odgovor na to pitanje potrebno bi bilo ici od slucaja do slucaja, ali vecina
odgovora
bi mogla da se svede u nekoliko kategorija:
1. Jedan veliki broj nasih ljudi je u potpunosti izgubio nacionalni identitet i oni
samo gledaju
sta je za njihovu novu drzavu dobro, "stara" ih u stvari uopste ne interesuje!
2. Jedan broj nasih ljudi u celoj toj situaciji vidi dobru priliku da se licno
okoristi, i globalne
posledice za celu nasu naciju ih ne dodiruju.
3. Na zalost, postoji i ne mala grupa onih koji su ovu zemlju napustili sa velikom
dozom
gorcine i ozlojedjenosti, i oni su dan - danas zeljni osvete. Oni pod plastom
"isterivanja
neke (samo njima znane) pravde", ne biraju sredstva da dobiju zadovoljenje, makar se
to svelo i na ono nase prokleto "da komsiji crkne krava".
4. I na kraju, postoji i kategorija onih koji su na tom Zapadu prosli "ko bosi po
trnju" i
koji rezonuju da nema razloga da mi ovde, prodjemo bolje od njih!
Ne bih se upustao u analize uzroka nastanka ovakvih stavova, ali licno smatram da su
svi, sa aspekta dobrobiti Srpske nacije, STETNI!
Prema tome, ceo problem se opet svodi na sposobnost pojedinaca i naroda u celini
da shvati globalni pravac kretanja stvari. Sta je uzrok a sta posledica, sta je
cinjenica
a sta iluzija, sta je forma a sta je sustina.
Sto je visoki funkcioner Stejt Departmenta lepo objasnio kada je objasnjavao prioritete
americke spoljne politike:
Parafraziram: Da se Milosevic vrati na celo Jugoslavije, ne bi smo imali nista protiv,
ako
bi radio ono sto mu mi kazemo!
Na zalost, ni ova izjava nece otrezniti one koji zele da veruju da nam Zapad zeli
dobro.
Pozdrav Branko O. Bojovic