Luc Van den Troost wrote:
> Persoonlijk zou ik een uitzondering maken voor 'tunnels' waar het voor
> niemand wat uitmaakt of die nu korrekt liggen dan wel een 10-tal meter
> verschoven zijn. Zolang de aansluitingen met de begage grond maar op de
> juiste plaats liggen.
>
> In Londen zijn bv. de metrolijnen - ook al liggen die onder de straat - een
> stuk naast de weg gemapt. Daardoor zijn ze zichtbaar en ook op de kaart
> bruikbaar.
> http://www.openstreetmap.org/?lat=51.516209&lon=-0.130165&zoom=18&layers=M

> [...]

De enige manier is om ze op de juiste plek te mappen, ook al zijn ze daardoor
onzichtbaar op de huidige kaart. Wat Mapnik niet kan, kan een andere renderer
wel (en eigenlijk kan je makkelijk stippellijnen over de weg zelf renderen in
Mapnik, ik deed het drie jaar terug al met mapnik), en wat voor de ene
rendering "ver genoeg ernaast" zou zijn is het voor een andere niet meer --
zelfs op dezelfde kaart meer of minder uitzoomen geeft dat effect. Zo blijf je
dan ook bezig.

M.a.w. map de realiteit, en renderers zullen ooit wel weten wat ermee aan te
vangen. 't Is de enige manier als we ons later willen amuseren met het
micromappen van de ondergrondse wandelgangen bvb.

Ben