Mijn method is Garmin + waypoints voor alle huizen. Voor rijen gebruik ik
wel bv. R1+-+11 voor aangesloten bebouwing.  (rechts van looprichting
oneven nummer 1,3,5, 7, 11).
Omdat ik bijna continu lig te typen vind je zo ook alle straatmeubilair
(als je ertegen loopt of erover struikelt :-) )

Nauwkeurigheid van Garmin in nauwe straten met huizen laat ook wel te
wensen over.

Diepste zoomlevels van Bing lijken rond Aartselaar beter (of toch zeker
niet slechter te zijn) te zijn dan hogere (als ik vergelijk met de GPX
trace).

Voor building tool: ofwel kan je een andere preset invullen
(building=house, source=bing) ofwel gebruik je een van de presets uit mijn
Benelux preset (als knop in toolbar plaatsen of via F3).

Wil gerust nog wel eens mijn werkwijze life demonstreren tijdens een
mapping party. En hopelijk horen wat er nog beter kan. Want inderdaad je
doet 3-4 keer zolang over het ingeven. Zeker het huisjes tekenen, mooi
aangesloten is tijdrovend.
Building en terrace plugins en extrude, join node, merge nodes zijn
onmisbaar, maar zelfs dan duurt het nog lang.

I use Garmin + waypoints for each house. I constructed my own "language"
for this, e.g. R1+-+11 for a row of houses with numbers 1,3,5,7,11.
The accuracy of the Garmin is not good in small streets or near high
buildings.

I noticed that the areaphotography of bing is quite good, also at highest
zoomlevels near Aartselaar. I really walk on the sidewalk there.
Building tool: has the advanced mode in which you can change the tags. You
could also use the presents from my Benelux preset (as button in the
toolbar of via F3).

It takes indeed 3 - 4 times to process all data afterwards. Especially
drawing houses, nicely lined up. Yes, I know the terrace-plugin, but where
do you find houses in Belgium, that are all nicely lined up ?