On Thursday 21 March 2013 07:31:20 Jo wrote:
> Hallo,
>
> Is er iemand die de routerelatie van Lijn 244 in Antwerpen eens kan
> nakijken? Het is me niet helemaal duidelijk hoe de bussen rijden op de
> eindpunten en dan voornamelijk hoe hij terug op perron 41 geraakt op de
> Rooseveltplaats.

Ik kan de relatie zelfs helemaal niet vinden...

In elk geval, wat betreft die perrons 40-45: de bussen maken daar allemaal een
toertje met de klok mee rond de opera, dus ze komen allemaal van de
Frankrijklei en rijden dan de Rooseveltplaats op. Ze rijden dan weer weg door
rechtsaf te slaan in de Van Ertbornstraat.

Voor de perrons 10-14: deze bussen komen allemaal van de Gemeentestraat:
vanuit die richting gaan ze eerst tot het kruispunt midden op de
Rooseveltplaats, draaien daar naar links, en direct weer links de haltes in.
Bij vertrek weer direct links voor heel klein stukje Anneessensstraat en weer
rechts naar Gemeentestraat. Om het nog wat moeilijker te maken, ik dacht dat
ze tussen Astridplein en Rooseveltplaat de weg tussen de auto's gebruikten, in
omgekeerde richting rijden ze over de tram- en busbedding.

De perrons 21-23 dan: die maken een rondje met de klok mee rond het atheneum:
dus komen van Van Stralenstraat, rechts Rooseveltplaats op, en bij vertrek
weer rechts Osystraat op.

Perrons 31-36 ten slotte: maken ook een ronde met de klok mee (maar wel een
veel groter rondje dan enkel één blok), maar nu komen ze van Osystraat,
draaien rechts Rooseveltplaats op en bij vertrek rechst naar Italiëlei.

En dan zijn er natuurlijk nog die perrons die in de zijstraten liggen (24, 25,
30, 37, 47), maar daar weet ik niet bij welke exact door welke route gedaan
wordt.

Hopelijk dat dit een beetje helpt...
Ben