Update: de monumenten (volgens mijn interpretatie van OSM definitie):

- Ijzertoren
- Albert I Monument
- Monument voor de intergeallieerden

Twijfel bij
- De leeuw van Waterloo (als je de berg erbij rekent, kan je er op lopen
anders niet)
- Atomium (Niet echt ter herdenking gebouwd)

De anderen zijn of te klein (Calvarieberg, Zwevegem, ...) of niet
opgericht/gebouwd ter herdenking van feit/persoon. Bv. Kazerne Dossin was
er al. Eben-Ezer is niet ter herdenking van persoon, evenement

Waarschijnlijk kan je wel al de "objecten" in deze lijst terug vinden bij
onroerend erfgoed, misschien zelfs beschermd (dan krijgen ze nog eens
heritage=4)

Maar nogmaals, dit is mijn interpretatie.