Die bordjes staan niet altijd perfect op de grens. Soms worden ze enkele
meters verschoven om palen te sparen, of andere borden zichtbaar te houden
(zo staan de grensborden van de gewesten en provincies typisch een 10-tal
meters uit elkaar).

Gewoon voor kwalitatief onderzoek (jammer genoeg mogen we deze data nog
niet importeren voor zover ik weet), kan je de GRB basiskaart gebruiken. De
grijze lijnen die je kan zien zijn gemeentegrenzen, maar dat is nog maar
een voorlopige import die nog verbeterd moet worden. Maar, je zal zien dat
de gemeentegrenzen vaak parallel lopen met de perceelsgrenzen. Die
perceelsgrenzen zijn wel van goede kwaliteit, en zo kan je dus afleiden hoe
groot de fout van verschillende bronnen is op verschillende plaatsen.

Het is ook zo dat grenzen in Belgiƫ soms oorspronkelijk bepaald zijn
a.d.h.v. natuurlijke elementen (zoals een beekje), maar dat die grenzen
niet mee geƫvolueerd zijn (bijvoorbeeld als de beek verlegd wordt).

> Welke grens bedoel je ? Tussen Eindhout en Laakdal ? Eindhout (en Veerle)
> is een deelgemeente van Laakdal.

op de foto zie je een bordje met Eindhout-Laakdal. Dit staat ten westen van
het beekje. De administratieve grens ligt een eindje verder naar het
oosten. Ik vermoed dus dat het beekje de grens vormt.

Maar hoe betrouwbaar zijn die bordjes feitelijk ? Heeft iemand daar
ervaring mee ?