Goedendag allen,

Ik ben Marc Zoutendijk en mapper uit Nederland (ik woon in Vught) maar met het
meeste mapwerk op Spaanse grond. Omdat ik daar vaak op fietsvakantie ben.
Ter introductie: http://www.marczoutendijk.nl

Sinds 2011 actief met en op OSM.

In Nederland zijn we veel actiever op het forum dan op de Mailinglist, in
Belgiƫ is dat andersom merk ik, dus meld ik me nu hier met vragen en antwoorden.

Ik ben al geruime tijd bezig met de ontwikkeling van Taglocator, een op de
overpass-turbo gebaseerde tool waarmee snel een aantal vooraf gedefinieerde
user poi's kunnen worden gevonden.
Er zijn meer van dat soort tools, maar deze is vooral in eerste instantie
gemaakt voor eigen gebruik (om te zien waar in mijn buurt nog mapwerk was te
doen en of het goed was gedaan), maar al gauw bleek er ook belangstelling van
anderen te zijn.

Wat ermee kan kun je lezen in de wiki:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Taglocator

Je kunt ook de hele ontwikkelingsgang lezen op het forum:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=28807

Maar nog beter is proberen.
Op onderstaande permalink kun je zien hoeveel "fixme's" er in Antwerpen nog
zijn, maar net zo makkelijk is het om te zien hoeveel voetbalvelden of cafe's
daar zijn te vinden.

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=various&zoom=15&lat=51.22197&lon=4.41125&layers=B00FFFFFFFFT

Met groet,
Marc Zoutendijk.