Van: Sander Deryckere [mailto:sander...@gmail.com]
Verzonden: vrijdag 6 februari 2015 18:13
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Address evolution in Belgium

Als je fouten ziet, dan moet je ze melden bij de gemeente via LARA (zie
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Using_AGIV_Crab_data/Reporting_errors_to_AGIV)

Straten volledig in hoofdletters, dat heb ik nog niet ontdekt. Maar dit is
zeker fout. Als je dat meld gaan ze het normaal snel aanpassen (binnen enkele
dagen of weken, afhankelijk van de verantwoordelijke ambtenaren). Ook
huisnummers die aan de verkeerde straat zijn toegewezen, worden snel behandeld.

Over straten die een andere naam op de bordjes dan in CRAB hebben, die meld je
best ook. Dan zoekt de gemeente normaal de officiële naam op. Als ze zeggen dat
hun naam in CRAB de correcte naam is, dan kan je de naam op de bordjes nog
altijd als alt_name invoegen (eventueel met een note om de situatie uit te
leggen). Het is soms ook zo dat verschillende straatnaambordjes verschillende
namen tonen. Dan kan je ook alt_name gebruiken.

Als het opgelost is in CRAB, dan zal het in orde zijn bij de volgende update
van de data naar de tool (momenteel heb ik er al in geslaagd om die update
tweemaandelijks te doen, dat lijkt een goede termijn, maar er zijn geen
beloftes).

Groeten,

Sander