Bedankt !

Van: Sander Deryckere [mailto:sander...@gmail.com]
Verzonden: donderdag 12 februari 2015 16:34
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] FW: Nieuw lid

Iedereen doet dit wat op zijn eigen manier.

Meestal map ik het als een gebied met een tag (landuse=industrial,
amenity=school, ...). Dat gebied krijgt dan ook bepaalde tags, zoals een naam,
en eventueel adres- en contactgegevens (als een volledige firma dat adres
krijgt).

In het gebied kan je dan de andere zaken tekenen (grasvelden, gebouwen, ...).
Gewoon door de geografische positie is het duidelijk dat die gebouwen tot het
gebied behoren.

Dat het gebied over een openbare weg gaat is volgens mij geen probleem. Als dit
echt een brede weg is kan je het nog altijd als twee gebieden tekenen.

Zie enkele voorbeelden: http://www.openstreetmap.org/way/301630280
http://www.openstreetmap.org/way/174891110
http://www.openstreetmap.org/relation/4175509

mvg,