Hey Jo,

Bedankt voor je antwoord en het mee denken!

Ik denk dat de soort melkerij waar ik naar op zoek ben, eigenlijk wel
heel vergelijkbaar is met het systeem dat er vroeger bestond bij ons.
Vroeger werden de koeien immers allemaal met de hand gemelkt en werd
de melk nadien naar de melkerij gebracht. Elk dorpje had vroeger zijn
eigen melkerij, kijk maar hoeveel oude melkerijen er bestaan en
melkerijstraten. Deze melkerijen zijn na een tijd inderdaad
geevolueerd naar een melkfabriek bij ons. Hier trouwens ook, er zijn
enkele grote melkfabrieken, vb MaliLait, maar de meerderheid is dus
nog de kleine melkerij. Ook op wikipedia trouwens een mooi artikel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Milcobel.

Eigenlijk denk ik dat je het een beetje met een windmolen kan vergelijken...
die mappen we als man_made=works, dus wat denken jullie van man_made=diary ?
Met dan inderdaad toe te voegen shop=beverages + drink:milk=yes en andere...

Groetjes, Jorieke

Op 16-06-15 heeft Jo<winfi...@gmail.com> het volgende geschreven: