Hoi,

Er zijn in Vlaanderen nog verbazend veel straten die geen naam hebben
(laten we het even nog niet hebben over straten die een verkeerde naam
hebben of geheel ontbreken :)

Dat is nochtans héél eenvoudig op te lossen. Draai deze query om ze op te
sporen:

http://overpass-turbo.eu/s/jDe

Open je favoriete editor op de juiste plaats. Haal CRAB erbij, en fixen
maar. In mijn eigen buurt heb ik dit in een kwartiertje kunnen fixen:

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=43185762

Ik gebruik daarvoor Lara. Dat is niet bepaald een elegante tool, maar het
voordeel is dat je op elk wegsegment kunt klikken om van dat specifieke
segmentje de naam op te vragen. Je hebt een account nodig, maar iedereen
kan er zo een maken.

https://crab.agiv.be/Lara/

Uiteraard zijn de CRAB wegsegmenten niet altijd juist, maar fouten zijn
toch wel héél zeldzaam.

Op aangeven van Marc Gemis ga ik bij de volgende update van het
Wegenregister ook lagen maken met "prioritaire" ontbrekende wegen. Dat zou
dan bijvoorbeeld kunnen op basis van wegsegmenten die een
CRAB-straatnaam-id hebben en ontbreken in OSM.
Maar nog een laag die er uit zou kunnen komen is "wegen die in OSM geen
naam hebben maar in Wegenregister wel". En mogelijk ook "wegen die in OSM
een andere naam hebben dan in Wegenregister".

[this mail in Dutch because it's about using Flanders-only datasources]

--
Joost @
Openstreetmap <http://www.openstreetmap.org/user/joost%20schouppe/> |