Ik bedoel de OSM tag "mapillary".  Taggen in Mapillary kan nog niet, zoals bij
Flickr.

Vanuit de auto neemt Openstreetcam maar 1 photo om de te veel meter, 1 per
verkeersbord.  Dan heb je maar 1 kans om een scherpe photo te hebben.  Ik heb 1
keer te voet Openstreetcam gebruikt, de gaf ook weinig photo's.  Op de velo heb
ik het nog niet geprobeerd.  Er zijn geen instellingen bij Openstreetcam.
Vloeiende beelden in Mapillary zijn trouwens ook geen garantie dat je alles
gezien hebt wat je wil.

Ik zou inderdaad mijn photographeer techniek moeten verbeteren.  Daarmee bedoel
ik niet zo lui zijn en de tijd nemen om stilstaand een paar manuele photo's te
nemen.  2 van de ligging en 2 van de details bijvoorbeeld.  Ik photographeer
ook alleen bij valavond op plaatsen ver van huis of waar ik geen koncurrentie
heb (= grapje).

Het is ook plezant met de photo's de satellietbeelden te kunnen ontleden.
Bijvoorbeeld : het fonteintje had een voet, dus dat rechtse paaltje dat is het
infobordje.  Andermans schetsen en notities zijn niet openbaar, waarschijnlijk
onbegrijpelijk en ook geen bewijs.

Reeds lang belooft Mapillary een Android versie om actioncams en bolpanorama's
te ondersteunen.  Als dat er is en we eind dit jaar 22 Galileo satellieten
hebben, dan kan het veel verbeteren.

Ik werk in ID en ik heb geen zin om telkens een source tag bij te voegen.

Mapillary wil met de photo's de wereld reconstructueren.  In de traditie van de
Encyclopedisten dus.  1 bolcamera photo volstaat niet voor Structure From
Motion.  Misschien krijgen we de mogelijkheid om lengtes te meten op de
photo's, zoals ze bij de staat doen.  Ik weet niet of ik het hen al voorgesteld
heb, want zo dom zijn ze nu ook niet.  Het zou van Mapillary een groot succes
kunnen maken.  Misschien een zodanig succes dat de computers niet meer zouden
kunnen volgen.

 Vele mappers  zijn conscientieus, maar anderen hebben losse handjes en hebben
weinig respect voor de kaart.  Daarom is het bij mij : "Eerst zien en daarna
geloven."

Het is in Vlaanderen inderdaad niet productief om alle sequenties te bekijken.
Maar selectief is het wel heel nuttig.  En Marc, de drinkwaterfonteintjes die
je gemapt hebt, werkten die ?

Ik ben nog niet te lang aan het mappen, mijn inzichten zijn nog aan het
evolueren.  Het is wel moeilijk iets op mijn eigen te leren.