Ik dacht inderdaad dat de gangbare praktijk

disused:amenity=place_of_worship

was

als het gebouw vervallen is, kan er no ruins=yes op (op het gebouw,
niet op de eventuele afzonderlijke node)

building=church kan behouden blijven

als er nu appartementen in zijn : building:use=residential

als er een museum in is kan je er een node tourism=museum in plaatsen
(of op de omtrekt dat moet je zelf weten)
enz.