Ik zie dat de CRAB data die aan de basis ligt van die site (volgens de site
zelf) van november 2015 is. Ik vind het redelijk pijnlijk dat we data van
een jaar en een paar maand oud gebruiken, terwijl de bron dagelijks
bijgewerkt wordt. "Adressen veranderen niet zo vaak" (ahum, tot je met die
data eens aan de slag gaat), maar er zijn ondertussen geweldig veel fouten
rechtgezet in de bron. In Antwerpen heb ik er het meeste zicht op
natuurlijk, maar hier hebben we volgens mij minstens 1000 adressen
verbeterd sinds die tijd. De data begint pas het laatste jaar écht gebruikt
te worden binnen de administratie, dus ik vermoed dat er nog meer plaatsen
zijn waar de datakwaliteit veel beter is dan in de dump van november 2015.

(uiteraard doen we geen blinde import enzo, maar waarom zou je niet gewoon
de beste versie van de data gebruiken?)

--
Joost Schouppe
OpenStreetMap <http://www.openstreetmap.org/user/joost%20schouppe/> |