Nu ik begrijp wel waar je naar toe wil, bedankt.

Zelf gebruik ik daarvoor de source_ref tag op de changeset met een
verwijzing naar de foto's. Ik ga daarvoor de database niet groter maken met
een foto van ieder objectje. Als je dat extreem doortrekt, moet je een foto
plaatsen bij een gebouw met het huisnummer en een waarop het aantal
verdiepingen te zien zijn, eentje voor de locatie van de ingang, enz. En je
hebt maar 1 image tag.

Ik ga ook altijd verder op wat ik gezien heb, en niet op een foto van een
ander die bv. enkele maanden of zelfs dagen oud is. Zo'n foto kan al lang
achterhaald zijn tegen dat ik er passeer. Denk maar aan je Mapillary reeks
in Rumst die achterhaald was van zodra de rotonde was afgewerkt.

Ik gebruik de image tag enkel maar bij historische objecten en omdat die op
historic.places getoond worden. Feitelijk is dat ook geen goede reden om
die tag erbij te plaatsen. Ze kunnen de foto net zo goed via Wikidata
ophalen. Ergens hoort de image tag niet echt thuis in OSM. Maar ik ga mijn
gewoonte toch niet wijzigen :-)

mvg