Tradução automática abaixo:

Hello all,

This is Andrew again with Apple. In addition to the road network improvements I
messaged about before, we are planning to work on some limited data corrections
and improvements to OSM around coastal and water features and land use and land
cover polygons, such as parks, university and hospital campuses, airports and
similar features.

For example, sometimes coastlines and national parks are missing a correct tag,
or are digitized inaccurately (maybe due to old low resolution imagery). We
will make sure to follow the appropriate OSM and local guidelines. We have been
doing a similar project around Africa and in other regions for some time.

Also, thanks to those who contributed to the MapRoulette coastline challenge I
posted earlier!
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-br/2019-July/012671.html

I wanted to get your feedback and see if you had any suggestions or data
resources we could use. I know there is a lot of open data in Brazil, if there
are particular datasets you think would be useful, please let me know.

There’s more information on our Github page:
https://github.com/osmlab/appledata/issues/126

Thank you,

Andrew

//

Olá a todos,

Este é Andrew novamente com a equipe do Apple. Além das melhorias na rede de
estradas que eu falei anteriormente, estamos planejando trabalhar em algumas
correções limitadas de dados e melhorias no OSM em torno das características
costeiras e da água e polígonos de uso e cobertura da terra, como parques,
campus universitários e hospitalares, aeroportos e recursos semelhantes.

Por exemplo, às vezes, as costas e os parques nacionais não possuem uma
etiqueta correta ou são digitalizados incorretamente (talvez devido a imagens
antigas de baixa resolução). Garantiremos seguir as diretrizes locais e OSM
apropriadas. Estamos fazendo um projeto semelhante na África e em outras
regiões há algum tempo.

Além disso, obrigado àqueles que contribuíram para o desafio da costa do
MapRoulette, que eu postei anteriormente!
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-br/2019-July/012671.html

Eu queria receber seus comentários e ver se você tinha sugestões ou recursos de
dados que poderíamos usar. Sei que existem muitos dados abertos no Brasil; se
houver conjuntos de dados específicos que você julgue úteis, entre em contato.

Há mais informações em nossa página do Github:
https://github.com/osmlab/appledata/issues/126

Obrigado,

Andrew

Andrew Wiseman |  Maps | iPhone: +1.202.270.4464 | andrew_wise...@apple.com