Hola
Jo discrepo una mica de tot el que heu dit.
En un terreny eminentment pla, la cosa es com dieu. Però en el moment que una
pista s’enfila cap una muntanya o turo, la cosa canvia.
Per el maresme (la meva zona) simplement no existeix el grade=1 o es molt
estrany. Que jo recordi després de recorre un bona quantitat de pistes amb la
bici nomes recordo un trosset a prop del corredor.
En canvi pistes que pots circular amb cotxe normal en hi ha forces. Però al
pujar a la muntanya hi ha el típics “badens” per que l’aigua marxi i no faci
malbé la pista. Cosa que les situaria en tipus 3 segons el vostre criteri.

I ara ve la cosa complicada. Ja se que no s’ha de mapejar per el visualitzador
de mapa. Però el cert es que no conec cap visualitzador que diferenciï entre un
grade 2 o superior. L’únic que hi ha es que les pistes de grade=1 es veuen en
traç continu i les altres en traç discontinu. (i amb cyclemap ni tan sols
això!!) Es a dir mirant el mapa no hi ha manera de saber si es pot passar amb
el cotxe o si inclús amb la bici tindràs problemes.

Ja se que em fotreu bronca... però el que jo mapejo es: si passa cotxe normal
sense problemes però sense córrer : grade=1, si es pista per SUV o TT = marco
com track sense grade, si es o ha sigut pista però un SUV conduit per algú
normalet no passa la marco com a sender i no com a track. Així al mirar el mapa
tens informació valida, sinó tens informació correctíssima a la base de dades
però que no et serveix de res quan ets sobre el terreny.
Gustosament recolzaré iniciatives per la millora dels visualitzadors, en
especial el CycleMap que necessita molta millora (velocitat de refresc inclosa)
 i que es utilitzat per moltíssims ciclistes al nostre país (molts usuaris de
wikiloc o de Oruxmaps, per esmentar alguns).
Per cert, el que no faig es canviar el tipus de via en trams que ha creat algú
altre.

I ara ja es podeu desfogar amb mi ☺

Salut
Miquel