>  daleko zajímavější, než zobrazování dat z různých WMS serverů v JOSM
>  (dost mizerné prohlížečce WMS dat, s pochybnou schopností editovat
>  vektorová data, když to chcete slyšet) by pro většinu lidí --
*** kdyz mapuju tak me zajima i historie uzemi, k tomu je 2.voj
mapovani vyborne.

JOSM jako WMS prohlizecka je asi tak stejnej sunt jako jakykoliv GIS.
Nebot skrze WMS jsem jeste nevidel tahat data, ktera by sla
analyzovat, nebo delat neco vic nez jen zobrazit. A funkcni WFS
implementace me taky jeste nepotkala.

>  potenciálních zájemců o výsledky OSM -- byl zajímavý WMS export *z* OSM.
>  Neméně tak zajímavý by byl i export dat pomocí WFS.
*** zname odkazy na WMS a SHP zdroje jsem pridal na:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Czechia#Maps_and_other_links

hanoj