Ahoj,
koukal jsem jak jsou tagovaná sídla v ČR a pár věcí se mi nelíbí a
docela bych rád znal názor dalších lidí.

Zjistil jsem, že dost "vesnic" v ČR je otagováno place=suburb. Já si pod
tímto tagem představuju čtvrť města. Tento tag mi přijde nevhodný jako
obecné označení jakéhokoliv sídla bez vlastního obecního úřadu, typicky:
1) naprosto jasná vidlákovská vesnice (neberte si to prosím nikdo osobně
:)), která se administrativně připojila k nějakému většímu městu.
2) vesnička, která nemá vlastní obecní úřad a administrativně patří pod
obec "přes kopec".
Mimochodem v těchto případech je zajímavé i silniční značení začátku a
konce obce, protože na těchto cedulích jsem už viděl tři možnosti: a)
pouze název vesničky; b) název obce, a na dalším řádku název vesničky;
c) pouze název obce, pod kterou vesnička patří. Tuší někdo jakými (a
jestli nějakými) pravidly se toto značení řídí?

Osobně si myslím, že hodnota tagu place by měla vyjadřovat regionální
důležitost sídla - to je to, co většinu čtenářů mapy zajímá.
Pokud se někdo chce pídit po tom, jak je která oblast zařazena
administrativně má možnost to vyvodit z nedávno importovaných hranic
administrativních celků a jejich center.
Máte někdo přehled jak je to s legálností importu dat z ČSÚ? Konkrétně
by myslím bylo celkem dobré doplnit na relace (příp. přímo
administrativní centra) např. údaje o počtu obyvatel a statutu obce
(městys, město).

Můj názor na jednotlivé hodnoty tagu place:
* city - větší města... těch 10 co je v OSM otagováno.

* town - města z hlediska urbanismu... vetší sídla, typicky jsou zde
dostupné nějaké služby (ne jenom sámoška, dvě hospody a JZD :)).
Nikoliv administrativní status města - třeba taková Loučná pod Klínovcem
s necelou stovkou obyvatel sem podle mě rozhodně nepatří.

* suburb - pojmenované městské čtvrti, ale opět bych nelpěl na
administrativním členění - např. osobně skutečně nemám tušení jestli
bydlím v obvodu Pardubice II, III, nebo nějaké jiné číslo, ale když
místnímu řeknu Višňovka, tak bude vědět; navíc hranice městkých obvodů a
obecně známých pojmenování částí Pardubic nejsou shodné.

* village - větší vesnice

* hamlet - malé vísky, samoty

* locality - oblasti bez trvalého osídlení

Abych to shrnul, tak si myslím, že oficiální údaje - počty obyvatel,
status obce, apod. - by měly být nezávislé na hodnotě tagu place.

Zdraví,
Petr Morávek