Ahoj,

přes víkend jsem si s OSM dost hrál a napadlo mne plno dalších
začátečnických otázek, které pro přehlednost rozdělím do několika
témat. První se týká toho, jaké zdroje se považují za dostatečné,
abych mohl do mapy přidat novou cestu.

Nejprve pro jistotu zrekapituluji případy, které považuji za nesporné:

1) Cesta je vidět na fotomapě UHUL a navíc

1a) k ní mám jeden GPS tracklog, nebo
1b) ji osobně znám.

2) Cesta sice vidět na fotomapě UHUL není (je v lese), ale pamatuji si
ji z vlastního výletu a v databázi jsou alespoň dva GPS tracklogy.

3) Na OSM je cesta už zakreslená, ale není vyznačená relace pro trasu
KČT. Osobně vím, že tam trasa KČT vede.

Uvažuji správně, že v těchto případech mohu cestu do mapy zakreslit
a/nebo vyznačit relaci trasy KČT?

Nyní případy, kterými si nejsem jistý:

4) Cesta není vidět na fotomapě UHUL a mám k ní jen jeden svůj
tracklog, který může mít v lese chybu i 20-30 metrů. Mám takovou cestu
zakreslit, nebo mám počkat, až bude tracklogů víc?

5) K cestě nemám vlastní tracklog, šel jsem po ní před delší dobou a
už si ji moc nepamatuji, na fotomapě vidět není, v databázi ale je
dost cizích tracklogů. Je v takovém případě nutná osobní obhlídka?

6) Na OSM je cesta už zakreslená, ale není vyznačená relace pro trasu
KČT. Podle různých map, které mám k dispozici, tam trasa KČT vede, ale
osobně jsem to neověřoval.

Mohu i v těchto případech cestu do mapy zakreslit a/nebo vyznačit
relaci trasy KČT, nebo by to bylo příliš nespolehlivé?

S tím souvisí i otázka, zda musím vždy vyznačovat zdroje značkou
source. Všiml jsem si, že se v OSM příliš často nepoužívají.

Díky,

Marek