http://ns.cenia.cz/ArcGIS/services/CENIA/cenia_rt_ortofotomapa_aktualni/MapServer/WMSServer?service=wms&request=getcapabilities

JENŽE nějak to teď jede. Tedy ve srovnání s geoportal.cenia.cz by tohle
mělo být výrazně stabilnější a výkonnější. Pravda je, že prej v metru v
poslední době zmizel optickej kabel a většina serverů cenie se tak
dostala mimo net. Proč to nejede nevím, ale je v jejich vlastním zájmu,
aby se to opravilo co nejdřív

JC