Jakub Rychlý píše v Ne 22. 05. 2011 v 16:57 +0000:
> Myslím, že by bylo dobré si ujasnit mapování sakrálních staveb. Já se
> držím wiki [1], protože mi to přijde rozumné. Do názvu kostela nepíšu
> slovo "kostel", ale jen jméno svatého

To je podle mne správně. "Kostel" nepsat. "Chrám", "kaple" snad ano.
Ostatně stejné pravidlo platí pro všechny objekty - pokud typ objektu
plyne ze značení, nepsat - tedy např. "ulice" nepíšeme

> a to ještě se zkratkou "sv." Typ sakrální stavby, pokud nejde o
> kostel, píšu do kulatých závorek za její název.

Myslím, že tak je to asi správně. Jinak je jméno v 2. pádu a vyhledávač
ho nenajde.

> Panuje nad tímhle způsobem zápisu obecná shoda? Udělal Petr Dlouhý
> chybu, když v názvech kostelů změnil sv. -> svatý ? [2][3]

Kdesi na wiki jsem viděl doporučení:
Nepoužívejte zkratky. Zmatete tím vyhledávač, pokud tam někdo zadá
nezkrácený název. Případné zkrácení je věc rendereru a vyhledávače.
Navíc expanze zkratky je algoritmicky hůře řešitelný úkol než zkrácení.