Tak pohledem na používané tagy ve světě
http://taginfo.openstreetmap.org/search?q=toll#keys
to vypadá, že vítězí varianta toll:hgv=yes.

Čili ideální* řešení pro české silnice bude toll=no toll:hgv=yes
toll:bus=yes

* Za ideální návrhy na tagování považuji taková řešení, která:
     a) Nerozbijí stávající renderery, routery atd..
     b) Přinesou nějakou přidanou hodnotu
     c) Jsou konzistentní s některým již používaným tagovacím stylem
     d) Pokud možno je už někdo ve světě používá

=TT=