> hledal jsem na netu
> gml validátor pro verzi 3, ale asi zatím nic neexistuje. nebo mám
> invalidní data prostě ignorovat s tím, že to bude (nebo už i je?) v
> nějakém aktualizačním souboru správně a při updatu se to přepíše?
*** Myslim, ze to opravi v nejakem pristim mesicnim celkovem vydani,
validovat to neumim.

> to zatím neřeším, netušil jsem, že to co je v datech není správně, a
> nějak mě to netrklo :-) stačí, když před všechny souřadnice dám mínus
> nebo to vyžaduje ještě něco dalšího?
*** Ano, zda se ze jen zaporne znamenko. (Někdy byva třeba v jinych
datech prohodit X za Y...)

PS: dival jsem se, ze ulice ve VFR nemaji geometrii, tudiz nas vlastne
zajimaji jen:
* parcely zastavene ("druh pozemku kod"= myslim 13 )
* adresni body

hanoj