zdravím,

je zásadní chyba v té odpovědi KČT hledat logiku, oni se prostě jen potřebují
vymluvit na cokoli, aby nevydali data

OSM sama o sobě nepředstavuje konkurenci, nicméně je nutno si uvědomit, že by
takto nepřímo vykradením z OSM mohla data získat konkurence skutečná, jako
např. Shocart

kromě této praktické stránky věci (prodej map tuším představuje
nezanedbatelnou položku v jejich rozpočtu) je tu pak stránka emocionální,
tento spolek tvoří lidé, z nichž mnozí (neříkám "většina", jen
nepřehlédnutelná část) jsou z pohledu naší komunity prostě "divní", a
nejraději by si ty svoje trasy se vším co k nim náleží zamkli někam do trezoru
nebo něco takového

nemohl jsem si nevzpomenout na scénku před pár lety ve vlaku za Náměští nad
Oslavou, kde si partička skorodědulů (ještě předdůchodových) namísto mužské
chlouby poměřovala krokoměry a další nezbytné propriety na tu jejich
párhodinovou procházečku, a jak tak nepřeslechnutelný hovor šel, vyrozuměl
jsem, že jsou to vesměs příslušníci Klubu, a že jeden z nich je nějaký větší
zvíře

no a ten činovník pak popisoval potyčku s nějakým běžkařem, který měl tu
drzost požádat jej, aby neničil stopu, což mu činovník samozřejmě řádně
vytmavil, že on si tu trasu značí, takže si na ní může dupat jak chce, a že
vlastně ten běžkař tam nemá co dělat (co si dovoluje vůbec jít po stejné
cestě, jako vede značka, na kterou neplatí členské příspěvky ...)

dosti mě zamrzelo, že tam měli s sebou asi dvě mláďata, dávat takovýto zářný
příklad vzájemné ohleduplnosti dalším generacím, hm ...

tož asi tak ... pardon za offtopic, ode mě také není zcela hezké vytahovat na
ně negativní story, nechci pomlouvat, ale chtěl jsem přispět k pochopení
situace, že nestačí říci "dejte nám prosím data", bylo by třeba pracovat s tou
mentalitou a nějak překonat představy typu "my jsme něco víc" a vysvětlit, že
v době dravého kapitalismu a masového rozšíření internetových služeb nelze
počítat s monopolem na prodej map

K.