Zdravím,

ani s tím, pokud KČT deklaruje, že nic neposkytnou
i když je to částečně za veřejné peníze, problém nemám.
Ale měli by to říct a ti, co o přidělování peněz
rozhodují, by měli mít k této informaci také přístup.
Stejně tak by to měli vědět i ti, co svůj čas do značení
investují.

A je pak na zvážení, jak jsou jejich služby pro veřejnost
užitečné. A za sebe bych jim i v takovém případě
peníze na údržbu značek v terénu přál. Na druhou stranu
pro veřejné dokumentování a mapy krajů by pak měly být
použité jiné zdroje a dotace jinam.

Jenže způsob chování KČT je podivný. Vypadá to,
že se vyhýbáním odpovědi snaží zajistit, aby jejich
postoj nebyl zřejmý. Pak mohou argumentovat, že údržba
sítě tras je veřejná služba, když žádají o dotace,
a zároveň jinde prohlašovat, že data a to jaké trasy
značí, je přístupné jen přes jejich komerční služby
(třeba společnost TRASA).

A tahle politika se mi hrubě nelíbí a jako občan
tohoto státu a plátce daní jsem přesvědčený,
že mám nárok na to vědět, jak se s našimi penězi
zachází, nebo alespoň na veřejnou informaci,
že daný subjekt tuto informaci neposkytne.

Na druhou stranu jsem na letošní rok našel z centrálních
zdrojů na značení dotaci jen okolo 7.5 mil

http://www.dotinfo.cz/dotace/2e75ca1a-b9ef-411a-bb85-4957074862e4

Což je celkem levné, když vezmu v úvahu jak se vyhazují zbytečně
peníze jinde. Nemohu však nikde jednoduše nalézt, jak s penězi
nakládali a existují i další granty a dotace od krajů
(v minulosti jsem jich pár dohledal).
Minimálně bych tedy čekal, že bude někde seznam, kolik
kilometrů ze kterých tras obnovili a to buď s uvedením
čísel tras nebo výčtem destinací.

Jinak čísla tras nebo alespoň deklarovaná struktura
kompletní sítě je pro systematické zpracování/mapování
velmi užitečná.

S pozdravem,

             Pavel Píša