Děkuji. S tím proxy to funguje.

Takže zřejmě až bude iD umět WMS zdroje tak asi do nabídky mapových
podkladů spadne výběr katastrálních map automaticky.

Mimochodem help v iD zřejmě předběhl dobu jelikož v sekci helpu
"Podkladové snímky" je text:
... Pro velkou část České republiky jsou také dostupné velmi detailní
satelitní snímky a navíc data z katastru nemovitostí.

iD mne každopádně fascinuje co vše je již možné v prohlížeči čistě na
bázi HTML/JavaScript realizovat (až na tu pomalost na Atom je super).

Marek