Dne 2.2.2014 18:45, Petr Vejsada napsal:
Dne Ne 2. února 2014 18:30:04, Marián Kyral napsal(a):

> <->
> <muj_bod_kam_jsem:kliknul typu geometry point a stejného SRID, jako má
> deiniční čára>  limit 1;

Huh, cože?

To je finta Postgisu. Normálně nemůže existovat index, ve kterém bys hledal podle vzdálenosti od určitého bodu či jiné geometrie, protože ten bod není v
době vytváření indexu znám. Tohle to umí i tak

http://boundlessgeo.com/2011/09/indexed-nearest-neighbour-search-in-postgis/

OK. Tak to by bylo k tomu záhadnému operátoru "<->". A teď ještě "typu geometry point a stejného SRID, jako má deiniční čára" Typ geometry point je 'POINT( lon lat)' ? A jak zjistím, jaké SRID má ta čára? Koukal jsem na definici na SRID na wiki, ale moc jsem to nepobral. Ještě upozorňuji, že PostGis vůbec, ale vůbec a opravdu ani trochu neznám. Nějaký tip na jednoduchý dokument vysvětlující základy? Co jsem zatím našel moc užitečné nebylo :-(

Petr