Ahoj,

asi bych se zkusil podivat na TileMill [1]. Na Windows jsem to nezkousel,
ale asi to funguje. Dokumentace je celkem slusna.

Potom treba stahnout jako vychozi styl OSM Carto [2] a upravit si ho v
TileMillu podle vlastnich potreb.

Data se daji stahnout z Geofabriku [3]. Pro jednoduchost jsou tam i nejake
shapefily. Neobsahuji vsechna OSM data, ale zakladni cesty, polygony apod.
tusim ano.

Dalsi moznost je QuantumGIS, vic klikaci a navodu je taky kopec.

Martin

[1] https://www.mapbox.com/tilemill/
[2] https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/
[3] http://download.geofabrik.de/europe.html