Ahoj,
---------- Původní zpráva ----------

Od: Petr Schönmann <pschonm...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 25. 11. 2014 11:21:38
Předmět: [Talk-cz] Osmose Česká republika

"

Ahoj, dotázal jsem se správců Osmose ( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/
Osmose(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmose) ) - Q&A nástroj - zdá se
že dost komplexní, jestli by nebylo možno přidat CZ mezi další země.

Dostal jsem odpovědi že CZ už je dost velká na data a nemají prostředky na
jejich serverech.

Hi,

Thank you for your request. But the Czech republic is a big country (in
data), extract is larger than 400 MB. Now, we haven't available server
resources to run the analysis process. Like many other countries, we aim the
local community to support an Osmose backend analyser, we already have some
around the world. If you want the Czech republic to be supported on Osmose,
you can help by finding or providing a server for an Osmose backend.

Regards,
Frédéric.

Jaké jsou nároky na server ?

No need a big one. 1 CPU, 1 or 2 GB of ram, and some GB of disk for the
database.

We have two ways of deals with backend servers. You can run your own backend
by installing https://github.com/osm-fr/osmose-backend/
(https://github.com/osm-fr/osmose-backend/)
or we can add your server to our poll, we install backend and manage
scheduling :
http://jenkins.osmose.openstreetmap.fr/
(http://jenkins.osmose.openstreetmap.fr/)

All backends send their results to the common frontend.

Tak mě tedy napadá, nemá někdo z české komunity volný server na tento tool ?
Dlouhé zimní večery se blíží a už nebudeme tak často do přírody vyrážet. Tak
aby mapa aspoň v zimě taky nezamrzla :)

"

zrovna dnes jsem se na jejich stránky koukal (byla zmínka ve weekly OSM -
http://www.weeklyosm.eu/archives/1053 ) a říkal si, že by neškodilo mít
osmose i pro ČR.

Server tady nemám (akorát malou NASku), nicméně jsem ochoten na provoz
nějakého serveru přispět. V nejhorším by se dal pořídit třeba nějaký VPS
server. Už jsem uvažoval, že bych si nějaký pořídil na hraní (jako má Petr
Vejsada ;-) ), ale momentálně se nedostává času, takže nejbližší rok, dva to
nehrozí ;-)

Na Slovensku to mají jednodušší, založili si sdružení a to se stará
například o servery a infrastrukturu.
Možná bychom se mohli domluvit na nějaké formě spolupráce s osgeo.cz. Z
jejich strany byl o spolupráci zájem. Ovšem nemám představu, co by to
obnášelo.

"

Dále jsem požádal o zařazení češtiny v Transifexu, jestli se najdou i
dobrovolníci překladatelé, zprovozníme server, tak všechno zapadne jak
kostičky puzzle a můžeme v českých krajinách zkvalitňovat naši oblíbenou
mapu.

"

Konto na Transifexu jsem si zařídil kvůli JOSM, ovšem ti nakonec nezůstanou,
tak alespoň k něčemu to konto využiji ;-)

Marián

"