Ahoj,

On Wed, May 13, 2015 at 12:55:11PM +0200, Marián Kyral wrote:
> A hlavně, přesnost GPS je při určování výšky více než tragická. Padesát
> metrů sem, padesát metrů tam. A hned má člověk, na rovince, nastoupaných 100
> výškových metrů ;-)

Přesnost SRTM není skoro o nic lepší, zejména v místech jako je řeka v kaňonu.
Pokud umím změřit výšky lépe (např. pomocí barometru, který je už dneska v
každém lepším telefonu), dává mi docela velký smysl to do těch bodů cesty
psát, protože by z toho potom navigace mohly dělat mnohem přesnější výškové
profily.

(Jsem si vědom toho, že barometr taky není dokonalé řešení, protože tlak se
přes den mění a je třeba to kalibrovat, ale přijde mi, že když se odpíchnu od
SRTM, abych měl zhruba průměr na, dejme tomu, kilometrový sliding window, a ty
barometrický data průběžně zkalibruju podle toho, dostanu něco, co bude už
skoro dobře. Vyrobil jsem na to i tiket do helpdesku Locusu, ale zatím to
není hotové. Implementovat samotnému se mi to nechce, mimo jiné proto, že z
Locusu neumím dostat surový data.)

--
Tomáš Janoušek, a.k.a. Pivník, a.k.a. Liskni_si, http://work.lisk.in/