Zdravím,

jen pro orientaci pár odkazů na to, že značení je financované
z veřejných rozpočtů (pan Markvart mi tvrdil, že tomu tak není
případně, že částky jsou marginální)

Například jsem nalezl dokument

Aktualizace Programu rozvoje cestovního
ruchu Zlínského kraje na období
2015 – 2020

Opatření 1.2: Podpora bezpečného pohybu turistů v území
Aktivita 1.2.2: Přeznačení vybraných pěších tras KČT

Rozpočet aktivity 1.2.2: Přeznačení vybraných pěších tras KČT v Kč
2014 – 2020
roční výška navrhované dotace 500.000 kč

odůvodnění, že i další kraje poskytují dotace v podobné výši

Například v roce 2013 Moravskoslezský kraj na tuto aktivitu věnoval
700 tisíc korun, Jihomoravský kraj 650 tisíc korun a Olomoucký kraj
400 tisíc korun

Pro kompletní strukturu organizace je potřeba vyhledat KČT
v obchodním rejstříku

  Identifikační číslo: 00505609

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=737969&typ=UPLNY

spolek je zakladatelem desítek pobočných organizací

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=737969&typ=UPLNY&full=true

Ve sbírce listin hlavního spolku ani v namátkovém projití několika pobočných
spolků nacházím pouze doklady o registraci (často ani ty ne).

Přitom pokud se jedná o neziskovou organizaci (nejsem si jistý jestli tam
"spolek"
spadá) tak jsem našel, že musí organizace podle §18 a §19 zákona o účetnictví
a podle §3 vyhlášky 504/2002Sb sestavovat a odevzdávat účetní uzávěrku.
Ale tu jsem pro KČT nikde nenašel.

Na jednu stranu jsem KČT vděčný za jedno z celosvětově nejlepších
značení v naší zemi. Je to práce mnoha nadšenců. Na druhou stranu
nemám vůbec z mého pokusu o komunikaci se zodpovědným člověkem
dobrý pocit. Přitom jednoznačně je KČT nemalé částky na služby
veřejnosti dostává a tak by alespoň mělo poskytovat veřejně informaci/
vykazovat, na které trasy je použilo a jsem přesvědčený, že jako
občani této země na to tuto informaci vyžadovat máme nárok.

S pozdravem,

             Pavel Píša