tagování, viz níže]

> V tomhle pripade tam ja osobne vidim celkem znacnej posun proti
> km/orthofoto (vypada to, ze pouziva nekalibrovanej bing ...).
> Pak se mi na tom nelibi ze jedna kolej je vedena v ose ulice po stejny
> linii a druha vedle.
> Plus v krizovatce se ty koleje krizej a neprotinaj a nejsou spravne
> udelany prechody.

No právě. Je hezké, že existuje nějaký obecný názor nějak dělat dvoukolejné
tratě, ale tohle IMHO není nic víc než jedna blbě umístěná copy&paste čára
v mapě navíc.

> Poloha jednotlivých kolejí má být samozřejmě přesně dle ortofota
> *napasovaného* na *vektorový* katastr. Zakreslovat koleje u vícekolejných
> tratí separátně je samozřejmě žádoucí.

No, budiž, řekněme.

> Pokud jsou koleje součástí silničního tělesa, používá se ke svázání
> názvosloví "lanes" (viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lanes).
> Spousta příkladů je k nalezení v Brně (viz např.
> http://www.openstreetmap.org/way/327285746). Ve zkratce jde o to popsat,
> ve kterém pruhu silnice se koleje nachází. Cestu reprezentující silnici
> (ulici) bývá zvykem umisťovat na místo dělicí čáry. Může být tedy uprostřed
> kolejí, ale samozřejmě i mimo ně.

No a tomuhle tedy moc nerozumím. Pokud existuje zvyk (to snad ani není to
správně slovo, vzhledem k tomu, jak „samozřejmé“ to v OpenStreetMap je)
libovolněpruhové obousměrné silnice v mapě generalizovat do jedné cesty,
pak se mi zakreslování _v této cestě ležících_ kolejí jako dvou cest zdá
datově značně (vnitřně) nekonzistentní. Realita a topologie prostě _není_
obousměrná silnice, kterou po stranách lemují tramvajové trati (které
všechny připojující se ulice kříží). Pokud odbočuji ze silnice vpravo,
_nepřejíždím_ koleje. Je hezké, že nějakými komplikovanými atributy na
cestě naznačím, kde asi tak leží nějaké (jaké?) tramvajové tratě v okolí,
ale v datech/topologii to nemám šanci dohledat. O tom, že to tak vypadá i
na vyrenderované mapě, ani nemluvě.

Přinejmenším by bylo fajn poznamenat tenhle zvyk na wiki u návodu k
tagování tramvají, který teď popisuje jen zcela odlišný postup. [1]

No jak říkám, moc tomu nerozumím, takže pokud někdo, kdo tomu rozumí,
opraví ty nesmysly včetně slepých tramvajových kolejí v Praze, budu mu
povděčen.

-- Petr Kadlec / Mormegil

[1]: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Trams#Tram_tracks