Od: Ladislav Laska <la...@kam.mff.cuni.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 18. 2. 2016 12:51:56
Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

"Ahoj,

tak aby nebylo ticho pusto po pěšině:

1) Ano, přijde mi to jako dobrý nápad za předpokladu, že se o něj někdo bude
starat. Rád bych se ho účastnil, viděl bych to ale až jako eventualitu na
"někdy", kde "někdy" není brzy :-). Pasivněji se můžu účastnit asi kdykoliv.

2) Byl bych rád, kdyby se uměl zvýraznit, někdo za něj vystupoval na
konferencích/workshopech atp. BYlo by dobré, kdyby dokázal například získat
podporu pro nějakou infrastrukturu, speciálně až se rozhodneme pro osmap.cz
renderovat vlastní speciální, krásné a specifické dlaždice, ať to má kde
běžet.

Mluvilo se tady dříve i o tom, že by se osm zahrnulo pod nějaká jiná
spřízněná
křídla. Možná jsem teď mírně proti, když vidím, že existují local chapters a
nich mi dává smysl mít vlastní subjekt.

Líbí se mi návrh spolupráce seznamu a KČT, napiš více, o čem se diskutovalo.

... Nerad bych ale, aby se energie vynakládala zbytečně na oficiální
subjekt,
když by mohla být vložena do mapování nebo mapového portálu :-)

On Wed, Feb 17, 2016 at 12:37:06PM +0100, Miroslav Suchy wrote:
> Ahoj,
> v poslední hospodě v Brně sme měli docela výživnou diskusi.
> Bavili jsme se o spoustě věcí - mj. o doméně openstreetmap.cz, spolupráci
s KČT, Seznamem... A vždy se to obloukem
> stočilo k tomu zda mít či nemít oficiální organizaci, která by byla
partnerem pro jiné firmy. Nebo alespoň nějaký
> subjekt, který by komunitu vyloženě nezastupoval (ve smyslu "my mluvíme za
všechny"), ale mohl vystupovat na jeho
> podporu (a měl u toho v CZ OSM komunitě podporu).
> Několikrát to zde na mailing listu již bylo nadhozeno (viz archív). Ale
nikdy se to nijak neuzavřelo.

> Takže bych Vám rád položil dva okruhy otázek:
>
> 1) Chcete officiální podpůrný subjekt? Chcete se ho účastnit?
> Cíle takové subjektu by zřejmě mohli být:
> * převzetí nehmotneho majetku v podobě domén a možná i dalších věcí (pokud
jejich současní správci budou chtít).
> * vytvoření HW a SW základny pro realizaci projektů komunity a příznivců.
> * získávání prostředků pro rozvoj.
> * získání trvalé podpory velkých subjektů (typicky hosting, Mapy.cz apod.)
> * podpora vybraných projektu s mezinárodním přesahem (např. vývoj
podpůrných aplikací pro smartphony, videotutoriály...)
> * získání podpory od OSM Fundation (viz http://wiki.openstreetmap.org/
wiki/Foundation/Local_Chapters ).

> 2) Když by subjekt (jakýkoliv a jakkoliv) vznikl, co byste od něj čekali
jako minimum (důvod k existenci) a co byste od
> něj čekali více? Co byste mu navrhovali, aby zařídil, podpořil...?
>
> Prosím o váš názor (i kladné prosím!).
>
> Mirek Suchý

S pozdravem Ladislav Láska <la...@kam.mff.cuni.cz>
Katedra Aplikované Matematiky, MFF UK tel.: +420 739 464 167