Ahoj,

> Je otázkou, jestli mají tato data co dělat v OSM. Přece jen už jsou to věci,
> které se nedají ověřit pohledem při příchodu na místo (tím spíš, že vás do
> areálu vysílačů obvykle nepustí :-) ).
Tak to hlavni - nejaka antena - videt vetsinou je. Tenhle navrh je o tom ze k
te antene nebo stozaru je mozne doplnit dalsi informace, pokud je clovek zna.
U jinych POI je tomu podobne, ne vsechny vlastnosti jsou z ulice videt.

> V současnosti se vysílače IMHO mapují spíše protože se jedná o dobré
> orientační body v krajině, viz Ještěd atd. Ale na vesnicích jsou celkem vidět
> i obyčejné stožáry BTS.
S tim souhlasim, uz jsem takhle pridal hodne vodojemu, vysilacu a vezi.

>  - jsou antény, které nejsou vysílací (příjmací, zaměřovačky atd..)
Pokud jenom vidim nejakou antenu, tak ji jako vysilaci ani prijimaci neoznacim,
jenom pridam man_made=antenna jako bod do mapy. Pokud o antenach neco vim tak
muzu podle toho jak vypada a kam je namirena doplnit treba:
 band=400MHz (odhadnu podle velikosti)
 antenna:type=directional (vypada to jako yagi smerova antena)
 antenna:azimuth=100 (tam nekam miri)

>  - je spousta antén, u kterých nejsou veřejně dostupné informace nebo je to
> dokonce utajované (vnitro, armáda). Tady je asi potřeba si dát bacha na
> zákony...
Presne zakony neznam, ale pokud jsou anteny videt na sat. mape, jsou videt z
google streetview a pod nimi je landuse=military, tak tam uz snad nejde nic vic
prozradit. Myslim ze tohle patri do stejne kategorie jako treba mapovani
vojenskych letist. V OSM vetsinou vsechno co je ze vzduchu videt je zmapovano,
i tam kde treba google ma bile misto...
Neco jineho by asi bylo kdyby nekdo chtel popisovat co presne se tam vysila,
kam,
kdy a na jake frekvenci. To rozhodnuti je na kazdem kdo edituje mapu, opet
stejne jako je to u jinych veci vojenskych.

>  - telekomunikační úřad poskytuje dost dat, viz https://www.ctu.cz/databaze .
> Otázka je, jak je to s licencováním.
Dat maji dost, ale asi by bylo potreba mit specialni licenci pro import. Tohle
bych ale resil az po schvaleni nejakeho schematu pro tagovani.

>  - vysílače rádia jsem zkoušel naimportovat do umapu - viz
> https://umap.openstreetmap.fr/en/map/vysilace-radia_83867#8/49.788/15.507
Ty polohy jsou z CTU? Obcas je poloha dost vedle, napr. vysilac u
Libeznice (Radio dechovka) je o 1300m vedle (50.180760° 14.465653°), podobne je
to i u dalsich, jsou vetsinou o stovky metru vedle.

JH