Nikdo "moudřejší" se neozval, tak zkusím své postřehy a návrhy.
- turistická značka KČT by měla obsahovat jen to, co jí patří, tedy cesty a
rozcestníky (role guidepost), nikoliv tabule NS
- naučná stezka též to co jí patří, cesta, infotabule, které někdo dává roli
"board" což i mě přijde v pořádku, a někdy i rozcestník KČT, pokud je na šipce
značka NS.
Poslední dobou je to asi nový standard KČT, místo liniového značení NS je
souběžně vedena jiná běžná turistická trasa. Na rozcestníku je před
vzdálenostním údajem značka NS.
Někde je dokonce i několik NS na jedné trase.
http://map.openstreetmap.cz/img/guidepost/mala_chuchle_new.jpg

Ještě něco k tagování, obecně platí wiki
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD
Jen network tag je stále nedořešený, řešilo se to tady asi před měsícem. U
krátkých tras a NS dávám lwn.
Nové tagování KČT tras ještě asi naplatí, takže "hiking=major" zatím nedávat.

Milan