Zdravím,
jsem zaměstnancem Geografického ústavu Přírodovědecké fakulty Masarykovy
univerzity.

Nedávno jsme v rámci studentských prací navázali kontakt s Lékaři bez hranic.
Asi tuto humanitární organizaci představovat nemusím. Ale alespoň řeknu, že
jejich práce si velmi vážím.
Byli jsem Lékaři bez hranic dotázáni, zda by nebylo možno uspořádat na půdě
našeho ústavu "mapathon". Tím se myslí setkání dobrovolníků, kteří společně
mapují v OpenStreetMap určité území v rozvojovém světě, kde chybí mapové
podklady pro činnost humanitárních organizací.

Aktuálně se tato setkání pravidelně konají pouze v Praze a nedávno byl první v
Olomouci. V Brně se snaží tuto tradici pravidelných setkání zavést. Z Brna a
okolí prý měli hodně dotazů, že by lidé měli zájem se zúčastnit, kdyby se to v
Brně uskutečnilo.
Geografický ústav se rozhodl mapathon uspořádat. Ještě není přesné datum, zatím
zjišťuji počet potenciálních zájemců, abych věděl, jakou velkou místnost
zajistit.

Na konferenci OpenAlt 2016 mi Miroslav Suchý doporučil, abych vznesl tento
dotaz na tomto maillistu. Tak ho vznáším: Kdo z Vás by měl zájem zúčastnit se
brněnského mapathonu Lékařů bez hranic, který by se konal na půdě Masarykovy
univerzity. Internetové připojení noteboků bude zajištěno. Podle poštu zájemců
a volných prostor pak navrhneme blíže možné termíny. Ne dříve než v prosinci,
ne později než v lednu. Máme zájem, aby se z toho stala pravidelná akce.

Radim Štampach
Geografický ústav
Přírodovědecká fakulta
Masarykova univerzita