pokud se týká popisu změn tak nevím jak to mám zajistit, aby se mi popis
změn neopoždoval o jednu změnu - vypozoroval jsem zatím, že to josm dělá v
případě, kdy si sadu změn otevřu z openstreetmap.org, případně z
openstreetmap.cz.

Pokud si však sadu změn v josm otevřu přes taskman, tak se pojmenuje
správně.

Nevím proč se josm takto rozdílně v těchto případech chová.

pokud se týká CUZK:KM a RUIAN tak tyto používám jako podkladové vrstvy a
tudíž jako zdroj jsou snad v pořádku.

Pražák