> Nebo celá vesnice byla posunutá, tj. adresní body
> byli o 50 metru na východ. Celá ulice.

Body byl*y*  (!)
Anyway, tohle je ten případ, který jsem měl na mysli, když jsem vznášel
dotaz. Pokud dobře hledám na OSM Wiki, tak import adres proběhl v roce
2014. Tehdy bylo použitelně digitálních asi 75 % k.ú. Dnes jich je
použitelně digitálních přes 90 %. Tzn. za ty 3 roky se ve spoustě území v
RÚIANu objevily domečky, které někdo přetrasoval do OSM, ale adresní body,
které se často ocitly (systematicky) mimo polygon budovy, se za tu dobu
nehnuly ani o tu setinu milimetru ;-) Posouvat ručně? Bylo by to fakt na
palici, určitě bude snazší cesta.

H.