On Wed, 7 Mar 2018 at 08:27, Marián Kyral <mky...@email.cz> wrote:

> Ahoj,
> zaujal mne ten nový styl:
>

> *Omniscale (hostingová služba pro mapy využívající OSM) vydala nový mapový
> styl pro outdoor
> <https://maps.omniscale.com/en/demo#map=11/47.2748/11.3344/3857/O>. Mapa je
> k dispozici jako WMTS a WMS a je pravidelně aktualizována. (via Twitter
> <https://twitter.com/omniscale/status/966257027906449408>)*
> Ovšem nevím co je na něm tak převratného. Jen to, že tam je stínování
> kopců? Čekal jsem minimálně turistické trasy. A ono nic. Tuší někdo, co
> přesně má být outddor mapa?

> [...]

Vzhledem k tomu, že je to německý komerční projekt, čekala bych zhruba toto
(a trochu se dá tušit i z jejich popisu):
Z OSM vybereme "co nejméně lze" pro rychlé rendrování, plácneme na to 3
různé styly (standard, černobílý, "outdoor"). K "outdoor" přidáme stínování
kopců (dá nejmíň práce a je hodně zjednodušené, s vrstevnicemi už se někdo
musí patlat), a nabídneme jako něco úžasného.
Při pohledu na místa, kde to znám, je obsah mapy (highway, track, path)
stejný, jen v "outdoor" stylu je track a path zobrazeno stejně jako v
mapniku - tedy track o něco méně zřetelné, path lépe. Obsahově je to
naprosto totéž, jen outdoor má pole a lesy víc do žluté. Je to vidět i v
tom, že v Čechách "outdoor" vykresluje i hranice krajů
<https://maps.omniscale.com/en/demo#map=14/50.08886/13.42228/3857/O>.

Z obchodního hlediska to takhle i dává největší smysl, ale jako outdoor
mapu bych to nepoužila :)