Dobry den,

zaujal me spatny building:part prosim muzete mi poslat ID objektu.

Dekuji

PS nekomu jinemu se zase hodi i strechy + patra a ne jen typ zastavby.

From: "Vladimír Semotán" <semot...@gmail.com>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
Sent: Thursday, March 8, 2018 1:40:21 PM
Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

Ahoj,

párkrát jsem tu psal, že se 3D terénama zabývám v práci - právě pro letecký
simulátory. Tak přidám svůj pohled na věc (jen takové zamyšlení, nechci ani
kritizovat, ani rýpat, ani mudrovat.. :) :

Nedávno jsem OSM data testnul. Musím říct, že tam bohužel moc informací pro 3D
model není. Jen občas někde zase až moc. A chyby (třeba ten nešťastný počet
pater, nebo špatně building:part...). Celkově jsou OSM data dost nekonzistentní
- i úrovní detailů, i způsobem tagování. Pro strojový zpracování je tam zkrátka
dost různých výjimek. Na druhou stranu, OSM má perfektně detailní půdorysy
budov - to je ohromné plus. Pro významný baráky se dokonce občas najde i typ
střechy a podobně.

Pro většinu budov v čr je ale k dispozici pouze něco jako "residential nebo
industrial" + počet pater, který je špatně. Někdy ještě něco z landuse. Když
chci tedy udělat mapu, která vypadá rádoby realisticky, musím hodně věcí
"domýšlet" pomocí nějakých pravděpodobnostních algoritmů a klasifikací. S tím
už se pak něco vyrendrovat dá (viz obrázek v příloze).

F4Map asi nic takového nepoužívají a vůbec se jim nedivím. Neni to na
simulátor, jen čistá (a podle mě pěkná) vizulizace těch dat. Že tam nějaká
bažantnice vypadá špatně, to se holt nenechá nic dělat, když je k ní znám pouze
půdorys.

Abych to nějak shrnul:
podle mě neni pro 3d model až tak důležitý, aby byl každý barák nebo strom
detailně popsaný. Ani neni potřeba u většiny objektů znát přesnou výšku, nebo
typ střechy. To je už celkem jedno, jestli bude mít rodinný domek 6 nebo 8
metrů. A jestli bude mít střechu hipped nebo gabled. Ale je potřeba právě
vědět, že to vůbec rodinný domek je. Na to by byly dobré spíš nějaké plošné
informace o typu zástavby: "vilová čtvrť", "historické centrum", "nová zástavba
na periferii", "překladiště"...atd. U vegetace třeba i o typu porostu.

Vladimír.