Zdravím dalšího leteckého vývojáře,

už jsem tu párkrát také psal z pohledu uživatele-programátora. Zkouším
použití OSM pro renderování terénu pro letecké simulace (vrg.cz). OSM je
krásně detailní balík dat, jehož vytvoření muselo dát v součtu strašně moc
práce. Skláním se před tím. Ale vytváří ho jednotlivci, nadšenci bez
uceleného vedení a systému kontroly (nestojí nad nimi zlý šéf :-), nebo QA
oddělení). Z toho plynou rozdíly v kvalitě, detailu a často i způsobu
tagování na různých místech. A pro nás programátory z toho plyne bohužel i
to, že OSM je na strojové zpracování nevhodné. Mimochodem neexistuje ani
oficiální xsd nebo dtd schéma OSM xml formátu. Počítá se prostě spíš s tím,
že mapu bude interpretovat zase jednotlivec, který prostě koukne, pochopí a
evidentní chyby nebo nezmapovaná území pozná.

Co se týče chybějících Landuse: když koukám na tu Plzeň, řek bych, že to
bude zase ten případ, kdy stroj nepochpí, člověk ano: tam, kde landuse neni
určeno a zároveň tam stojí baráky, bude to pravděpodobně obytná zástavba.
Škodovka a pivovar už jsou industrial. Dala by se vykreslit jako podklad
hranice města v barvě obytné zástavby a terpve přes to polygony landuse.
Jestli to ovšem v té VTM knihovně jde.

Vladimír