On Fri, 15 Jun 2018 at 07:57, Jan Dudík <jan.du...@gmail.com> wrote:

> Ještě nápad:
> Na Wikidatech existují položky pro všechny ulice v ČR. propojením ulice a
> Wikidat by se daly třeba takovéto hrátky se jmény nějak ošetřit
> Tedy ulice v mapě a oficiální název je tř. A. Dvořáka. a na Wikidatech je
> uvedeno, že je pojmenována po Antonínu Dvořákovi. A stejně tak je tam možné
> uvést i další tvary názvu.
>
> nebo nešlo by to uvádět regexem? něco ve smyslu
> ([třída|tř.] [A.|Ant|Antonína] Dvořáka) |Dvořákova [ |třída]
>
> Wikidata by sice byla ideální, ale bohužel se bavíme o primární funkci
OSM, tedy jménech zmapovaných objektů. Nezdá se mi, že by se právě tohle
mělo "outsourcovat".

Regexem asi ne, ale bylo by to relativně elegantní řešení pro určení, jak
se ulice bude vyhledávat. I když tohle totiž krásně ukazuje skutečný stav
(kromě té třídy). V současné chvíli to rveme do tisíce tagů jen, aby to
přesně takhle fungovalo. Funguje, ale je to drbání se pravou rukou za levým
uchem.

Ulice se jmenuje "Ant. Dvořáka", nikdo jí v hovoru neřekne jinak než
Dvořákova, ale my se pořád snažíme naroubovat "Antonína Dvořáka" jako
jediné a správné. Z toho regexu by stejně nebylo k poznání, co z toho je
název, který by se měl prezentovat v psané podobě dat jako hlavní. Tohle je
totiž ten problém, nic jiného. Totéž je v podstatě debata ohledně
nedělitelných mezer a podobně.

Proč expanzi zkratek pro tts (protože o nic jiného v konkrétním případě
nejde) neřešíme samostatným tagem, je mi záhadou. K ničemu jinému ten
dlouhý název v tomhle případě nepotřebujeme, protože se tak nikde nepoužívá
a používat by neměl.
Totéž obráceně, pokud na tom rozepisování zkratek trváme: pokud by
existoval tag "tisni/zobraz jméno" takhle, je pro místní i pro software
tohle potřebující vyřešeno: až pokud by tyhle specializované nenašly, šlo
by se do "name".
Jenže prakticky neexistuje ani jedno z toho.

Rozhodně by to bylo jednodušší a jednoznačnější, než tyhle debaty sem a
tam. Stejná debata šla na anglickém talku ohledně měst (St něco), stejně
jako i na švýcarském talku taky letos (vylepšeno, úředně a používané je jak
"St. něco" tak i "Sankt něco jiného"). To jen abychom si nemysleli, že jsme
něco extra.