Ahoj,

On Mon, 3 Sep 2018 at 14:34, Tom Ka <tomas.kaspa...@gmail.com> wrote:

> - Licenci jsem zatim jako nejvhodnejsi dle meho zkoumani napsal CC-BY
> 4.0, ale je to jedna z hlavnich veci k diskuzi
>   * CC-XX 3.0 a starsi neresi databaze, neni tedy asi uplne vhodne
>   * ODbL je vyrazne slozitejsi, mene overena v praxi, mimo OSM temer
> neznama
>   * CC-BY nebo CC-BY-SA? (mozne "komercni" vyuziti napr. pro mapy.cz nebo
> KCT?)

Obě licence, CC-BY i CC-BY-SA umožňují komerční využití. Tj. kdokoliv může
z pěkné zimní fotky rozcestníku udělat pohlednici a prodávat ji v horský
chatě vedle svařáku. Za podmínky, že na ní někde bude uvedeno " ©
Přispěvatelé PhotoDB2".
Rozdíl je v tom, že u CC-BY-SA nikdo nemůže z fotek rozcestníků na trase XY
udělat koláž, napsat k tomu " © Přispěvatelé PhotoDB2", ale tuhle koláž
prohlásit za vlastní dílo " © Autor Autorovič", chráněné v plném rozsahu
autorským zákonem (nikdo tu koláž nemůže bez svolení autora dále použít,
zveřejnit nebo upravit. Vlastní vytvoření její kopie je nedovoleným
napodobením autorského díla.).

H.