---------- Původní e-mail ----------
Od: Karel Volný <ka...@seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 18. 1. 2019 7:02:05
Předmět: Re: [talk-cz] přihláška do spolku OSM-CZ
"čus,

tak naokraj ...

> Myslím, že Windows za to můžou. Ani 23 let od unicode v 2.0 nebyl
Microsoft
> schopen unicode zavést a proto v roce 2019 Windows stále používají nějaká
> obskurní kódování. ;-)

jak nemám Microsoft rád, tak tady se ho musím zastat, že veškerý problém s
kódováním padá na Adobe, resp. autory PDF, a musím říct, že pro naše
prostředí, tedy s diakritikou, jste formát zvolili nešťastně

pokud se nic zásadně nezměnilo od té doby, co jsem to před ~5 lety zkoumal[*
],
tak PDF ve formulářích prostě nepodporuje to, co bychom potřebovali (tj.
alespoň ISO-8859-2, když už ne nějakou formu Unincode)

pokud někomu ve formulářích funguje diakritika (nad rámec pár očárkovaných
písmen), tak je to bug, ne featura, a rozhodně to není přenositelné, ani
když
se vloží fonty
"

Na druhou stranu, kdyby Windows přešly na unicode už před lety, nemuseli by
v Adobe řešit kódování.