Já trochu pochybuji o tom, že tohle je věc "pro nováčky". Ten problém totiž
často nastává v okamžiku, kdy nováček (nebo i někdo z nás) začne opravovat
cesty, a neúmyslně vyháže část z té relace tím, že to neopraví (neposune
existující) ale kus vymaže a zmapuje znovu.
Počítám, že nováčkovi, i pokud projde část trasy, brzy dojde trpělivost se
hrabat s relací trasy. V čem pomůže, že to projde, když nebude vědět, co s
tím dál? Takže to skončí tím, že si jednou někdo udělal výlet.
Těch jednoznačných případů, kdy to nováček zvládne zmapovat - tedy že se
nebudou muset stříhat cesty a ta relace trasy bude sama o sobě přehledná,
zase tolik nebude.

Podařilo se mi to nedávno rozbít taky, díky tomu, že cesta zmapovaná jinde
byla přilepená jako jedna hrana naprosto nesmyslného multipolygonu "tráva",
co byl schovaný v místě té skutečné polňačky (což je taky mimořádné
svinstvo na opravu). A to mám většinou v JOSM zobrazené i ty trasy. V
konkrétním případě jsem tu trasu jednoduše přehlédla.