Hej Søren,-

Her er lidt info om de primitive overnatningspladser:

I forbindelse med en en ajourføring af bogen "Overnatning i det fri" i 2012
blev data (med stort besvær) overført fra NST UdiNaturen til Foreningen Frie
Fugle. Jeg har derfor stillet tre spørgsmål til konsulent i Friluftsrådet
Casper Lindemann, som er med i Erfa-gruppen, og hans svar har jeg sat i
gåseøjne:

1. Er der i forbindelse med den nye bog om primitive overnatningspladser
lavet særaftaler med Foreningen Frie Fugle, således at det nu er deres data?
 - "Nej, der er ikke en aftale om at Foreningen Frie Fugle ejer data. Data
tilhører Friluftsrådets ERFA-gruppe for primitive overnatningspladser også
kaldet gruppen for OIDF. Foreningen Frie Fugle opdatere databasen over
pladsholdere og det modtager de penge for, men data tilhører ERFA-gruppen."

2. Er bogens data blevet ajourført af Foreningen?
 - "Ja, Foreningen Frie Fugle opdaterer løbende databasen over pladsholdere.
Nye pladser og udgåede pladser indtastes løbende i databasen og
offentliggøres på www.teltpladser.dk"

3. Er en evt. ajourføring sendt tilbage til UdiNaturen?
 - "Nej. Foreningen Frie Fugle opdatere i øjeblikket ikke på udinaturen.dk.
Det skyldes at deres database ikke kan tale sammen med vores. Lidt teknisk
at forklare i mail. Men ERFA-gruppen arbejder på en aftale med
Naturstyrelsen som forhåbentlig kan løse problemet."

Mon ikke du kan lave en aftale med Casper og Friluftsrådets ERFA-gruppe. Det
ville være godt, hvis I kunne finde en form, der også indeholdt nogle tags
med info om faciliteter, kontakttelf. etc.

/ sba-dk