Hej igen
Tak for at gøre mig opmærksom på, at jeg blandede CC-BY-SA
(Attribution, ShareAlike) og CC-BY (Attribution) sammen. Beklager.
Det er dog stadig uafklaret, om OSM virkelig kan overholde BY-delen
(Attribution=kildeangivelse).

Jeg er ved at trykke en publikation med OSM-kort. Der kommer i hvert
fald ikke til at stå "Geodatastyrelsen og danske kommuner" eller
"National Land Survey of Finland Topographic Database" på, men blot
"Kort: OpenStreetMap.org" samt en oplysning om at dataene er under
ODbL (inkl link til ODbL-licensen). Hvis mit kort indholder data fra
Geodatastyrelsen eller National Survey så bryder jeg deres licenser
pga. den manglende navnsnævnelse. Det er de måske lige glade med i
dag, men hvad er deres mening i morgen?

Jeg er spændt på, hvad Frederik Ramm og Co. fra OSM Data Working Group
siger til sagen. Jeg håber meget, at jeg tager fejl i min mistanke om
licensbrud.

mvh
Nils