Du tag fejl når du siger den allerede er tagget som =primary. Den går fra
at være motorway til trunk til primary. Kik efter inde i selve Svendborg,
det er der den er tagget som =trunk.

Hvorfor? Vi er da ikke underlagt hverken norske eller tyske normer og
> retningslinjer?

Nu må du da holde op. Er en af primær ideerne ved openstreetmap ikke at man
laver en global kort? Der er en grund til at vi bruger samme tag i
forskellige lande. Desuden er det jo let fikset ved at give highway=trunk
et default med motorroad=yes, som Jørgen vist nok gjorde. Lidt koordinering
med lande nær os gør jo ikke ondt.

Ikke forstået. En motortrafikvej er en kun og kun en motortrafikvej når den
> er skiltet som sådan. Se færdselslovens §2 stk. 16. Grenåvej i Århus N er
> af den type 80km/t vej som du beskriver. Det er en sekundærvej.

Hvad er svært så at forstå. At der er veje som ikke er motortrafikveje som
fordelagtig kunne tagges anderledes end bare =primary, præcis fordi de har
et anlæg som er større end en normal landevej. Hvorvidt forskellige
data-brugere så vil bruge dem er jo lidt et andet spørgsmål. Hvad den
tagging burde være er jeg stadig uklart på, og derfor lægger jeg op til
diskussion, og hvorfor jeg taget eksempel i den brug vi allerede har. Det
står jo klart at du mener vi bare skal fikse vejen i Svendborg, og det er
jo let gjort.